Oulun Kärpät on hyödyntänyt Tuudoa opiskelijakohderyhmän tavoittamisessa jo useamman vuoden ajan. Tässä artikkelissa Kärppien viestintäkoordinaattori Riikka Airio ja myyntijohtaja Ilkka Mikkola kertovat, miksi Tuudo on erinomainen yhteistyökumppani Kärppien tarpeisiin.
Tuudo toimii opiskelijan henkilökohtaisena apurina opintoarjen organisoinnissa. Opiskelijasovelluksesta löytyy muun muassa lukujärjestys, opiskelijakortti ja opiskelijaravintoloiden ruokalistat. Vuosien saatossa Tuudon toiminta on kasvanut ja nykyään pystymme tarjota opiskelijoille yhä enemmän sisältöä yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa. Tarjolla on esimerkiksi kiinnostavia työpaikkoja sekä opiskelijaetuja.
Uusin näkyvyyselementti Tuudossa on display-mainonta, jonka avulla voidaan toteuttaa erilaisia kampanjoita joko paikallisesti tai valtakunnallisesti opiskelijoille relevanteista aiheista. Esimerkin paikallisen kampanjan vaikuttavuudesta antaa jääkiekkoseura Oulun Kärpät, joka tunnetaan menestyksestään Liigassa.
Tuudon avulla tehdään tulevaisuuden kärppäfaneja
Yhteistyö lähti käyntiin aluksi pienellä näkyvyydellä Tuudon opiskelijaeduissa tavoitteena herättää opiskelijoiden kiinnostus Kärppiin ja mahdollisesti saada uusia seuraajia Kärppien sosiaaliseen mediaan. ”Tarvitsimme keinon jalkautua aiempaa monipuolisemmin opiskelijoiden arkeen ja halusimme nostaa opiskelijaetuja paremmin kohderyhmän tietoisuuteen”, Airio kuvailee yhteistyön lähtökohtia. Mikkolan mukaan Kärppien tavoitteena oli saada opiskelijoista Kärppien kannattajia.
”Kärppien tavoite oli saada opiskelijoista Kärppien kannattajia nyt ja tulevaisuuteen. Tempauksilla tarjoamme kohtuuhintaisia lippuja opiskelijateemaisiin peleihin.”
Opiskelijapelit ovat houkutelleet satoja opiskelijoita
Tuudo on ollut Kärppien tukena opiskelijapelien konseptoinnissa. Nyt toiminta on kehittynyt aivan uudelle tasolle. Mikkola on tyytyväinen opiskelijapelien suureen suosioon, sillä niiden avulla on saatu houkuteltua areenalle paljon uusia kärppäfaneja.
“Opiskelijateemaisissa peleissä on ollut 400–800 opiskelijaa paikan päällä. Olemme tyytyväisiä, että yhteisö on löytänyt hallille ja tulemme kehittämään yhteistyössä tapahtumia myös jatkossa.”
Syksyllä 2024 Kärpät pääsi kokeilemaan myös display-mainontaa opiskelijasovelluksen etusivulla. Mainokset ohjattiin Oulun alueen oppilaitoksiin, eli Oulun yliopistoon ja Oulun ammattikorkeakouluun, jolloin on voitu tavoittaa tarkasti haluttu kohderyhmä. Display-mainonnan mittarit, kuten klikkimäärät, ovat osoittaneet, että Kärpät todella herättävät kiinnostusta opiskelijoissa.
Yhteistyö on joustavaa ja mutkatonta
Yhteistyö Tuudon ja Kärppien välillä jatkuu tiiviisti myös tulevaisuudessa. ”Yhteistyö Tuudon kanssa on ollut hyvin joustavaa ja mutkatonta. Olemme kokeneet Tuudon palvelun varsin asiakaslähtöisenä”, Airio kehuu.
Entä kenelle Kärpät suosittelee Tuudoa?
Mikkolan kokemuksen mukaan Tuudo sopii hyvin tapahtuma-alalle, missä kohderyhmää haetaan myös opiskelijoista. Opiskelijasovellus taipuu moneen, sillä sitä voidaan hyödyntää lyhyemmissä tai pidemmissä kampanjoissa joko kohdistetusti tai valtakunnallisesti. Räätälöimme kampanjat aina asiakkaan tarpeiden mukaisesti.
Haluaisitko tavoittaa opiskelijat? Ota yhteyttä joko yhteydenottolomakkeella tai sähköpostitse juha.mellin (a) tuudo.fi. Kerromme mielellämme lisää erilaisista näkyvyysvaihtoehdoista!