Tuudon tärkein tavoite on tuottaa aitoa hyötyä opiskelijoille. Sen lisäksi, että Tuudo on opiskelijoiden tukena opintoarjessa, haluamme tarjota opiskelijoille hyödyllistä sisältöä myös vapaa-aikaan.
Kerta toisensa jälkeen käyttäjäkyselyissä on toistunut, että opiskelijat toivovat Tuudoon relevantteja opiskelijaetuja, joita voidaan hyödyntää niin arjessa kuin vapaa-ajallakin. Tärkeimpänä tavoitteena on löytää nimenomaan opiskelijoiden näkökulmasta hyödyllisiä etuja ja alennuksia.
Pitkäaikaisimpien eduntarjoajien joukkoon Tuudossa kuuluu Nextory – yksi Pohjoismaiden suurimmista ääni- ja e-kirjojen tilauspalveluista. Nextoryn kumppanuusvastaava Eevi Kesker kertoo nyt tarkemmin yhteistyöstä Tuudon kanssa.
Yhdessä Tuudon kanssa Nextory tarjoaa opiskelijoille vastapainoa opiskeluun ääni- ja e-kirjojen maailmassa
Nextoryn ja Tuudon yhteinen taival alkoi vuoden 2022 alussa. Yhteistyö lähti alun perin liikkeelle siitä, kun Kesker tutustui Tuudoon opintojensa loppupuolella ja huomasi tässä mahdollisuuden tavoittaa opiskelijat tehokkaasti.
”En hirveästi ehtinyt käyttää Tuudoa, mutta sovellus jäi mieleen. Silloin omien opintojen aikana Opiskelijan edut-näkymä oli juuri starttaamassa, ja ajattelin heti, että tämä on loistava kanava Nextorylle.”
Kesker oli yhteydessä Tuudoon ja ensimmäinen esittelypalaveri pidettiin syksyllä 2021. Tästä meni hetki, kunnes Tuudolta Ville Mustalahti oli jälleen yhteydessä Keskeriin ja yhteistyö polkaistiin käyntiin vuoden 2022 alussa.
”Koulut oli juuri alkanut ja alettiin rakentaa yhteistyötä tosissaan. Pidettiin palaveri ja tyyliin seuraavalla viikolla saatiin jo hommat aluille. Lähdettiin tosi avoimin mielin kokeilemaan, ja iloksemme saimme huomata, miten Nextory kiinnosti opiskelijoita heti alusta alkaen.”
Tuudon kautta opiskelijat saavat kokeilla Nextorya maksutta
Nextoryn ja Tuudon yhteistyö lähti liikkeelle siitä ajatuksesta, että haluttiin monipuolistaa opiskelijaetujen tarjontaa tuomalla opiskelijoille enemmän vapaa-ajan sisältöä ja vastapainoa opintoihin. Viihteellisen kirjallisuuden lisäksi Nextoryn satojentuhansien kirjojen valikoimasta löytyy myös oppikirjoja, joita opiskelijat voivat hyödyntää opinnoissaan.
Nextorylla on oma osio Tuudon etunäkymässä. Tuudon kautta uudet käyttäjät saavat mahdollisuuden kokeilla Nextoryn äänikirjapalvelua erityisen pitkän ajan. Lisäksi Nextory on tarjonnut Tuudon käyttäjille myös ajoittaisia erikoisetuja.
”On tärkeää, että voidaan oikeasti tarjota jotain extraa opiskelijoille.”
Keskerin mukaan Tuudon kautta tulee uusia rekisteröintejä koko ajan, ja menestys on hyvällä tavalla tasaista. Rekisteröintien määrässä ei näkynyt merkittävää laskua edes kesän aikana, vaikka opiskelijat ovatkin kesäisin lomalla opinnoista eivätkä tarvitse Tuudoa esimerkiksi lukujärjestyksen tarkistamiseen.
Sitoutuneet käyttäjät ja luottamus tekee Tuudosta erinomaisen kanavan tavoittaa opiskelijoita
Kesker uskoo, että Tuudon kautta opiskelijoiden tavoittaminen on luontevaa, koska Tuudo ei ole luonteeltaan markkinointikanava eikä opiskelijaetujen tarjoaminen ole päällekäyvää. Menestyksen salaisuus piilee Keskerin mukaan siinä, että Tuudon käyttäjät ovat sitoutuneita ja luottamus palvelua kohtaan näkyy myös ulospäin.
”Tuudo ei ole mainostykityskanava vaan menee aina opiskelija edellä, mikä sopii hyvin meidän tarpeisiimme. Me emme halua olla päällekäyvä palvelu vaan tarjoamme aitoa hyötyä ja relevanttia sisältöä, mikä auttaa opiskelijaa.”
Kesker on pistänyt merkille, että kokeilujakson jälkeen suuri osa Tuudon käyttäjistä jatkaa Nextoryn tilausta maksavana asiakkaana. Tämä kertoo siitä, että ääni- ja e-kirjojen maailma on vienyt opiskelijat mukanaan ja he ovat löytäneet Nextoryn valtavasta valikoimasta mielenkiintoista sisältöä.
Pienillä panostuksilla saa oikeita tuloksia aikaan
Yleisesti yhteistyö Nextoryn ja Tuudon välillä on sujunut vaivattomasti, eikä asioita ei ole tehty turhan monimutkaiseksi. Päivitysten ja muutosten tekeminen on helppoa eikä yhteistyöhön tarvitse käyttää juurikaan resursseja.
”Yhteistyöstä saa kaikki parhaat palat ja pienillä panostuksilla saa todellakin tuloksia aikaan. Muutokset ja päivitykset tehdään aina nopeasti eikä vastaan ole tullut mitään ongelmia tai haasteita.”
Kesker on erityisen tyytyväinen kommunikaatioon ja viestintään. Tuloksia käydään läpi säännöllisesti ja viestintä kulkee muutenkin aktiivisesti puolin ja toisin. Uudistuksista tiedotetaan hyvissä ajoin ja mietitään yhdessä uusia ideoita.
”Parasta yhteistyössä on helppous ja että saa tuloksia aikaan. Me jatkamme mielellämme yhteistyötä, miksi turhaan muuttaa jotain mikä toimii?”
Onko sinulla joku tarjous, josta opiskelijoiden pitäisi ehdottomasti tietää? Tuudon opiskelijan edut -osiossa tavoitat opiskelijat 30 korkeakoulussa helposti ja vaivattomasti. Ota yhteyttä niin kerromme lisää!
Opiskelijaetujen lisäksi voit tavoittaa opiskelijat yhä tehokkaammin display-mainonnan avulla. Lue lisää uusista mahdollisuuksista.